Saturday, May 26, 2012

BIGBANG DAEEBAKK!!!

ASSALAMUALAIKUUMMM...
haii korang.. now lagi k-pop group yang fb minat...
daegundaegundaeegun....
TADAAAAAAAA....


 G-Dragon


Stage Name: G-Dragon

Postion: Leader / Main Rapper
Real Name: Kwon Ji Yong (권지용)
Date of Birth: August,18,1988
Height: 177 cm
Weight: 58 kg
Blood Type: A
Education: Seoul Korean Traditional Arts Middle & High School
Skills: Rapping, Dancing, Beat Boxing, Composing, Singing, and Languages (Chinese, English)
Debut: DaeHanMinGook Hip Hop Flex (2001)
Hobbies: Drawing pictures and listening to music
Likes: Fashion, Acting, Cooking, Crispy Donuts, Dogs, Cars, The Drawing ‘Is it like stars or skeleton‘, books (poems, mangas, and magazines), watching cartoons, and himself
Religion: Christian
Family Members: Parents and Older Sis [Dami]
Personality: He is pretty bright…when he is quiet he is extremely quiet. He lightens the mood a lot. He leads the group. His senses are fast, has high self esteem and likes to be outstanding.
Pendent: A bball cap (GD’s favorite style of cap) on top of a star meaning “to become a big star in the music industry.”


TaeYang



Position: Vocalist
Real Name: Dong Yong Bae (동영배)
Stage Names: Tae Yang, YB Tae Kwon, YBTK
Date of Birth: May 18, 1988
Height: 174 cm
Weight: 56 kg
Blood Type: AB
Education: Daejin University in Theater & Film ( starting in 2008 )
Skills: Rapping, Dancing,Beatboxing, Singing, Languages (English, Japanese)
Debut: YG Family’s Second Album in 2002
Hobbies: Basketball, Music, Watching TV
Likes: Church, Summer, Clothers, Game, Manhwa
Religion: Christian
Family Members: Parents and Older brother (Dong Hyeon-Bae 동현배)
Personality: Does his best in everything. Over achiever. Doesn’t like to fight. He talks about his problem with his opponent. He listens to you well and thinks about what he is going to say before he says anything.
Musicians he admires: Usher, Omarion, Justin Timberlake
Pendant: A sun (taeyang is korean for ’sun’) which has a crown on top and “YB” in the middle meaning “to become the best in music industry
TOP
Profile

Position: Rapper / Beat Boxer
Real Name: Choi Seung Hyun (최승현)
Stage Names: Tempo, T.O.P
Date of Birth: November 4,1987
Height: 181 cm
Weight: 65 kg
Blood Type: B
Education: Seoul Art College (Majoring in Musical), Dangook University in Theater & Film ( starting 2008 )
Skills: Rapping, Beat Boxing, Lyrics Making
Debut: BIG BANG
Hobbies: Reading and Swimming
Likes: Theatrical Performances, Musicals, and Fashion Designing
Family Members: Parents & Older Sis
Personality: He speaks well and is extremely stubborn. He likes to be the leader of things and speaks his mind. Shy and he thinks he’s cute.
Musician He Admires: Usher, Omarion, Jay-Z, B2K

Pendent: A hand holding a megaphone with a Superman style diamond behind it meaning “to inspire people with his voice and become big”

Dae Sung
Dae Sung (대성)
Profile

Position: Vocalist
Real Name: Kang Dae Sung (강대성)
Stage Names: D-Lite, Delight
Date of Birth: April 26,1989
Height: 178 cm
Weight: 63 kg
Blood Type: O
Education: KyeongIn High School
Skills: Singing
Debut: BIG BANG
Likes: Rap, Beat Boxing,Cooling
Family: Parents and Older Sis [Bora]
Personality: Always bright. Does his best in everything. When he is around people, he lightens the mood. Loves goofing off and eating. Doesn’t like showing his sadness, known to be the “happy” one in the group
Musician He Admires: Usher, Omarion, Ne-Yo, Wheesung
Determination: “I’ll work my hardest and become the best.”
Pendent: A pair of headphones surrounding the globe of the world meaning “to let the world listen to your music.”


Seung Ri
Profile
Seung Ri (승리)
Position: Vocalist

Real Name: Lee Seung Hyun (이승현)
Stage Name : Seung Ri (승리); V.I
Date of Birth: December 12, 1990
Height: 176 cm
Weight: 60 kg
Bloodtype: A
Skills: Singing, Dancing
Debut: BIG BANG
Likes: Foreign Languages
Family: Parents and younger sibling
Personality: very strong for the youngest member in the group. He is pretty mature because blood type is A. He is shy and keeps lots of things to himself.
Musician He Admires: Justin Timberlake, Omarion
Determination: fighting! i cannot return home
Pendent: A planet surrounded by rings. Looks kind of like Saturn.
“a new style of music set on the music industry”


ni antara lagu yang fb sukaa...
jom layaaaannn~~~

~LIES~
~SUNSET GLOW~
~LOVE SONG~


~BAD BOYS~
~BLUE~


tu jala eehhh....

sebenar yer banyak lagi.....
malas nak letak banyak-banyak la.. heee
k  annyyeeoonngg...








Sunday, May 20, 2012

sarang bi... love rain..

assalamualaikumm....
today updated... pasal ceta korea...
waahhh!!! 
tajuk dia macam tajul kat atas tu..
LOVE RAIN!!! SARANG BII!!
lovera10.jpg (580×300)
Cast
1970′s
Jang Geun Suk as Seo In Ha
Yoona as Kim Yoon Hee
Kim Si Hoo as Lee Dong Wook
Son Eun Seo as Baek Hye Jung
Seo In Guk as Kim Chang Mo
Hwang Bo Ra as Na In Sook
2012
Jang Geun Suk as Seo Joon (Seo In Ha’s Son)
Yoona as Jung Ha Na (Kim Yoon Hee’s Daughter)
Kim Si Hoo as Lee Sun Ho (Lee Dong Wook’s Son)
Jung Jin Young Seo In Ha
Lee Mi Sook as Kim Yoon Hee
Oh Seung Yoon as Cho Soo (Seo Joon’s assistant)
Kim Young Kwang Han Tae Sung


“Love Rain” depicts a 1970′s pure love and a love from the present day at the same time. It shows how the offsprings of a previous ill-fated couple, who met in the 1970s, managed to meet and fall in love.

Seo In Ha (Jang Geun Suk) and Kim Yoon Hee (Yoona), a art student and a shy beauty, met and fell in love with each other during college in the 1970s but unfortunately their love was fated to never be.

Now in the present 21st century, Seo In Ha’s son, Seo Joon (Jang Geun Suk) (a liberal photographer) meets and falls in with Kim Yoon Hee’s daughter, Kim Ha Na (Yoona), a cheerful and energetic girl who’s personality is different from her mother’s.

Will their love for each other keep them together or will they have to face the same fate as their parents?


ceta ni actually bestt!!!! tapi kisah parents dorang tu macam spoiler jep..
kalau fb time part parents dorang fb laju-laju jepp..
hhaaha.. masa part ceta dorang ni best.... 
macam klakar.. dua-dua tak nak mengalah.. huh!
now fb baru layan sampai episode 12... al maklum la laptop lem... huhuhu
sabaq ja ni.. hehehe 
ok laaa.. fb nak outtt dh.. aaannnnyyyeeoonngggg!!!!

p/s: ep 1,2,3 agak boring la.. tahun dolu2 la kata kan... ^_^V

Friday, May 18, 2012

NEWS 7WONDER


asalamualaikum....
fb back.. hohohoho
korang tahu kan fb suka tengok keindahan alam..
masa tengah stalker pak cik google fb buka ni....
7wonder.....
so ni hasil selanjut yer....
kalau la den dapat pi semua ni... perggghhh!!
bertuah eehhh... jom la kita ronda-ronda...
lets go.....................




Meliputi kawasan seluas 5,500,000 kilometer persegi dengan 7 juta kilometer persegi kawasan hutan mazon. Kawasan itu adalah separuh daripada hutan tropika yang masih kekal di dunia, dengan koleksi terbesar tumbuh-tumbuhan dan haiwan. Kawasan berkenaan juga meliputi Lembangan Amazon dan suhu yang tinggi di kawasan berkenaan sesuai untuk pertumbuhan biodiversiti. 
Lembangan itu juga adalah yang terbesar di dunia dan paling bernilai di muka bumi.


Juga dikenali sebagai Ha Long Bay turut disenaraikan sebagai Tapak Warisan Dunia UNESCO dan menajdi destinasi pelancongan terkenal di Vietnam. Teluk ini dikeliling gunung batu kapur berusia beribu-ribu tahun yang boleh ditemui dalam pelbagai saiz dan bentuk. Ha Long Bay adalah pusat zon yang meliputi Teluk Bai long ke timur laut, dan Pulau Cat Ba di barat dayanya. 
Teluk ini meliputi kawasan seluas 1.553 kilometer persegi termasuk 1,960 hingga 2,000 pulau kecil, yang kebanyakannya adalah batu kapur. Daratan teluk adalah 334 kilometer persegi dengan kepadatan 775 pulau kecil. Di percayai usia batu kapur di teluk ini menjangkaui 500 juta tahun. Evolusi batu kapur di teluk ini mengambil masa 20 juta tahun kesan perubahan iklim tropika. Terdapat 
14 spesies bunga dan 60 spesies fauna.


 Terletak di kawasan seluas 2.7 kilometer di sempadan dua negara ini. Pelancong boleh melihat 257 air terjun di sepanjang kawasan berkenaan yang mana dua pertiga daripadanya berada di Argentina. Air terjun ini menjadi destinasi wajib pengunjung ke negara Amerika Selatan itu. Air terjun utama yang menjadi tumpuan ramai dikenali sebagai ‘Devils Throat’ berbentuk U terletak di Brazil setinggi 82 meter, 150 meter lebar dan panjangnya 700 meter. Iguazu (Sungai Bing di Guarani) pula paling banyak dikunjungi dengan sejumlah kira-kira 2,000 spesies tumbuhan, 400 burung dan 70 mamalia didaftarkan di kawasan berkenaan.

Pulau terbesar dan terletak di timur laut negara itu, kaya dengan tarikan pelancongan kawasan gunung berapi dan tinggalan lava membeku. Pulau ini juga disenaraikan sebagai Tapak Warisan Dunia oleh UNESCO. Pulau Jeju turut dikenali Jejudo. Menurut sejarah, Pulau Jeju terletak di Selat Korea di daerah Jeollanamdo sebelum berpisah menjadi daerah lain pada 1946. Ia pernah juga dikenali dengan pelbagai nama antaranya Doi, Dongyeongju, Juho, Tammora, Takra, Tamra. Antara tarikan utama pulau pelancongan ini adalah gua bawah tanah dan Taman Hallim serta Taman Bonsai yang berusia lebih 150 tahun. Pulau Jeju berkeluasan 73 kilometer x 41 km ini turut memiliki kawasan unik dikenali Mysterious Road yang mana barangan termasuk kereta boleh bergerak sendiri tanpa sebarang ‘kuasa,’ menaiki kawasan berbukit.

Taman ini terletak di Pulau Komodo iaitu salah satu daripada 17,508 pulau di Indonesia. Pulau ini terkenal bukan hanya warisan budaya tetapi spesies biawak dikenali komodo. Haiwan itu hanya boleh ditemui di Pulau Komodo dan binatang seperti cicak gergasi ini hidup berkeliaran di pulau itu selama lebih daripada empat juta tahun. Pulau ini ditemui kira-kira 100 tahun lalu. Terkini, dilaporkan kira-kira 4,000 biawak komodo hidup di tiga pulau selain Pulau Komodo iaitu Pulau Rinca dan Padar. Selain itu, Taman Negara Komodo kaya dengan terumbu karang dan kira-kira 50 tapak menyelam yang hebat dan menarik. Pada 1986, ia menjadi tapak Warisan Dunia UNESCO dan Rizab Manusia dan Biosfera. Selain komodo, di taman negara ini pelancong boleh melihat haiwan unik dan eksotik seperti ayam hutan berkaki jingga, tikus endemik dan rusa Timor. Lebih daripada 1000 spesies ikan, kira-kira 260 spesies batu karang, 70 spesies span laut dan dugong, ikan jerung, dan sekurang-kurangnya 14 spesies ikan paus, ikan lumba-lumba dan penyu laut ditemui di perairan taman negara ini.

Sungai ini terletak di Taman Negara Sungai Bawah Tanah Puerto Princesa terletak kira-kira 50 kilometer (30 batu) di utara pusat bandar Puerto Princesa, Palawan, Filipina. Taman negara terletak di Banjaran Gunung Saint Paul di pantai utara pulau itu. Ia bersempadan dengan St. Paul Bay ke utara dan di Timur Sungai Babuyan. Ia juga dikenali sebagai Taman bawah tanah Kebangsaan St. Paul River, atau Sungai Bawah Tanah St Paul dan tersenarai sebagai Tapak Warisan Dunia UNESCO pada 1999. Taman Negara ini dikelilingi gunung batu kapur dengan sungai sejauh 8.2 dilayari kilometer bawah tanah. Satu yang menarik sungai bawah tanah ini ia mengalir di dalam gua sebelum terus ke Laut China Selatan. Sebelum Sungai Yucatan di Semenanjung Mexico, ditemui pada 2007, Sungai Bawah tanah Puerto Princesa dikatakan menjadi sungai bawah tanah terpanjang di dunia.

Gunung berbentuk meja besar yang rata boleh dilihat di mana saja di Cape Town. Terletak di dalam Taman Negara Table Mountain, kawasan gunung itu saja dikelilingi lebih 1,500 spesies tumbuhan, manakala 2,285 spesies tumbuhan boleh ditemui di taman negara itu.

hohoho.... best yer....
jom la nanti pi jangan lupa bawa fb taw...
hahaha da pulak orang nak bawa aku... hohoho
hope 1 days one of place in malaysia will in this list,,,,
k jom.... balik..
aannyyeeoonngg!!

p/s: air terju tu yang nak pi sangat.. even ada pulau jeju.. korea plak kan.. huhuhu ^_^V

k-pop again..

asaslamualaikum... 
korang.. fb tengah cuti sekarang nih..
hhuhuhuhu haeven oowwhh...
yyeeeaahhh... nanti fb nak sangat updated blog ni lagi...
insyaallahh...

jom la fb nak kenalkan girl group k-pop...
kali ni T-ARA... lets go....

T-ARA






Birth name: Jeon Boram 
DOB: March 22, 1986
Birthplace: Jeonju, North Jeolla, South Korea
Height: 155cm | Blood type: A
Position: Vocalist
Solo singer (2008) before making her debut with T-ara
Father Jeon Young-rok is a popular singer; mother Lee Mi-young an actress
Starred in TV-movie Purple Heeled Grim Reaper is Coming (2010)


Birth name: Lee Ji-hyun/Q-ri 
DOB: December 12, 1986
Birthplace: Seoul, South Korea
Height: 162cm | Blood type: na
Position: Sub-Vocalist 
A model before making her debut with T-ara
Played a part in drama Queen SeonDeok (2009)
Starred in TV-movie Southern Trader Kim Chulsoo’s Update (2010)
Played a part in drama The King of Legend (2011)


Birth name: Park In-jung /Soyeon
DOB: October 5, 1987
Birthplace: Anyang, Gyeonggi, South Korea
Height: 163cm | Blood type: na
Position: Leader & Main Vocalist 
Originally a trainee with SM Entertainment but left before debut (with Girls’ Generation)
Duet with Ock Joo-hyun in Page One – drama OST for Coffee House (2010)
Solo in What Should We Finish – movie OST for Death Bell 2 (2010)
Fixed cast on variety show 100 Points out of 100 (2011)
Duet with Ahn Young-min in Song For You (2011)
Duet with Seeya’s Lee Boram in Till the End – movie OST for Gisaeng Ryung (2011)
Starred in Roly Poly Musical (2012)

Birth name: Ham Eun-jung 
DOB: December 12, 1988
Birthplace: Seoul, South Korea
Height: 168cm | Blood type: O
Position: Lead Vocalist & Main Rapper 
Child actress before making debut with T-ara
Part of project group Wonder Women (2010) with Hyomin, Davichi and SeeYa
Starred in drama Coffee House (2010)
Starred in drama Dream High (2011)
Starred in variety show We Got Married (2011) with actor Lee Jang-woo
Played a part in drama The King of Legend (2011)
Starred in movie White: The Curse of Melody (2011)
Starred in drama Queen Insoo (2011)

Birth name: Park Sun-young / Hyomin
DOB: May 30, 1989
Birthplace: Seoul, South Korea
Height: 167cm | Blood type: O
Position: Lead Vocalist & Lead Rapper 
Starred in reality-variety show Invincible Youth (2009-2010)
Part of project group Wonder Women (2010) with Eunjung, Davichi and SeeYa
Worked with Jiyeon and SeeYa’s Lee Boram in Coffee Over Milk (2010)
Played a part in drama My Girlfriend is a Nine-Tailed Fox (2010)
Featured in Brave Brothers’ Beautiful Girl (2011)
Starred in drama Gyebaek (2011)
Starred in movie Gisaeng Ryung (2011)
Starred in Roly Poly Musical (2012)


Birth name: Park Ji-yeon 
DOB: June 7, 1993
Birthplace: Seoul, South Korea
Height: 167cm | Blood type: AB
Position: Vocalist, Main Dancer, maknae, Face of The Group 
Part of project group Women’s Generation (2009) with Davichi and SeeYa
Starred in drama Master of Study (2010)
Starred in variety show Heroes (2010-2011)
Starred in movie Death Bell 2: Bloody Camp (2010)
Work with Hyomin and SeeYa’s Lee Boram in Coffee Over Milk (2010)
Co-host of MBC’s Music Core (2010-2011)
Starred in drama Jungle Fish 2 (2010)
Starred in Roly Poly Musical (2012)
Starred in drama Dream High 2 (2012)

Birth name: Ryu Hwa-young 
DOB: April 22, 1993
Birthplace: Gwangju, South Jeolla, South Korea
Height: 168cm | Blood type: na
Position: Lead Vocalist Rapper & Sub- 
Twin sister Hyo-young is a member of pop group CoEd
Joined T-ara in July 2010, official debut with Temptastic in December 2010
Share your comments and messages at T-ara group profile page. Visit our T-ara blog for more T-ara news, pictures and videos


ni lak video dorang yang fb sukee..


~LIES~


~CRY CRY~



~BO POPPY~



~ROLY POLY~


haaa.. tu la dorang... fb paling suka.. park jiyeon.. seriusly suka dia..
sebab dh tengok ceta dia belakon..
daebak!!!!
okey la.. nanti fb hupdated laen okey.. 
aannyyeeoonngg!!

p/s: macam biasa la kan sumber pak cik google.. ^_^V

Monday, May 14, 2012

CARA ANDA TIDUR


BAGAIMANA CARA ANDA TIDURSleep.jpg (800×600)

mid.jpg (800×351)

Tidur telentang dengan kedua-dua telapak tangan diletakkan di belakang kepala 
Kamu adalah individu yang sangat pintar dan sentiasa bersemangat untuk belajar. Kadangkala kamu sering memberikan idea yang bernas dan unik yang mungkin tidak pernah difikirkan oleh individu lain. Keluarga adalah agenda utama dalam hidup mu dan kamu menjaga keluarga mu sebaik mungkin! Tetapi kamu sukar untuk bercinta mungkin disebabkan diri mu yang agak memilih. 



Selubung seluruh badan dengan selimut 
Kamu sering berpenampilan macho di hadapan orang ramai namun hakikatnya jauh di dalam diri kamu itu, kamu adalah individu yang pemalu dan lemah. Kamu terlalu menyimpan rasa dan sekiranya kamu berhadapan dengan sesuatu masalah, kamu lebih 
gemar emendamnya dan menghadapinya secara bersendirian tanpa meminta bantuan orang lain. Tidak hairanlah mengapa kamu sering meracau sewaktu dalam tidurmu. 


Tidur dengan kedua-dua tangan diletakkan di belakang kepada dan kaki bersilang 
Sesiapa yang tidur dengan cara kaki bersilang dianggap terlalu mementingkan perasaannya sendiri dan sukar untuk menerima perubahan dalam diri. Kamu lebih gemar bersendiri walau bagaimanapun sikap toleransi yang yang ada dalam diri kamu memang dipuji. 


Tidur meringkuk
Kamu berasa keseorangan dan kecewa kerana masa silam sering menghantui diri kamu. Kamu sering teragak-agak dan berbelah bagi untuk memberi cinta kepada pasangan mu. Kamu beranggapan cinta telah lama hilang dalam hidupmu. 


Tidur mengiring dan meringkuk
Pentingkan diri sendiri, cemburu dan pendendam adalah antara perkataan yang mampu menjelaskan personaliti mu. Individu yang berada di sekeliling mu harus sentiasa berhati-hati supaya tidak menyakiti diri mu kerana kamu dengan mudah akan meradang terhadap individu berkenaan. 


Tidur mengiring dengan salah satu kaki dibengkokkan
Kamu adalah individu yang cerewet dan selalu mengkritik dan merungut. Si gemuruh itu adalah nama kedua untuk diri mu. Selain itu kamu juga mudah bosan dan kadangkala terlebih ghairah untuk sesuatu perkara yang kecil/kurang penting. Hakikatnya, kehidupan bukanlah sesuatu yang sukar sebaliknya kamu harus belajar uuntuk lebih bertenang. 


Tidur mengiring dengan beralaskan lengan tangan di kepala
Berbeza dari individu yang tidur dengan cara tidur mengiring dan meringkuk tadi. Kamu adalah individu yang berani, bersopan santun, lebih jujur dan penyayang. Walau bagaimanapun, tiada manusia yang sempurna 100% di dunia ini. Justeru, kamu perlu membina keyakinan diri yang lebih utuh di dalam diri dan sentiasa belajar menerima kesilapan dan kekurangan yang ada dalam diri kamu itu. Sekiranya kamu mempraktikkan semua ini, kegembiraan akan menjadi milik mu yang abadi. 


Tidur meringkuk di satu arah
Cara tidur sebegini melambangkan kamu adalah individu yang yakin pada diri sendiri. Kamu akan mellihat kejayaan dalam setiap perkara yang kamu lakukan. Kamu akan berusaha untuk merealisasikannya sebaik mungkin. Individu yang tidur mengiring pada arah kanannya dengan meletakkan tangan kanannya di kepala, dikatakan memiliki masa depan yang cerah. 


Tidur telentang dengan tangan dan kaki sedikit mendepa
Cara tidur sebegini memperlihatkan identiti diri mu yang sebenar. Kamu cintakan kebebasan, keselesaan dan kecantikan. Selain itu kamu juga adalah tergolong dalam kategori pemboros namun kamu beruntung kerana pendapatan yang kamu miliki tidak kurang hebatnya. Sikap penyibuk dan gemar bergosip juga ada dalam diri kamu... jadi, siapa pula yang kamu maksudkan dalam cerita rekaan mu baru-baru ini? 


Tidur meniarap
Sekiranya kamu tidur dengan cara meniarap sepanjang malam, kamu adalah individu yang berfikiran agak sempit. Fikiran kamu terlalu tertumpu dan sering memaksa individu lain untuk memenuhi impian diri kamu sendiri. Kamu juga adalah individu yang lalai dan tidak teratur!

sumber pak cik google...